FAQ

Onze spelregels

+ Ben ik verplicht met de laagste bieder in zee te gaan?

Het plaatsen van opdrachten op KlusBode is gratis en geheel vrijblijvend. U bent niet verplicht om één van de biedingen te accepteren. U beslist te allen tijden zelf of u een deal wilt sluiten en met wie u in zee wilt gaan.

+ Mag de bieder een afspraak maken met de opdrachtgever?

Ja, graag zelfs! Het is voor beide partijen belangrijk om alle details helder te hebben.

+ Ik heb een goed bod/bedrijf gevonden. Hoe nu verder?

Als u een deal heeft gesloten met een bieder, bent u verplicht deze via KlusBode te bevestigen. Er kan dan niet meer op uw klus worden geboden. Bovendien krijgt u, nadat het werk is uitgevoerd, de mogelijkheid het bedrijf te beoordelen. Dit geeft u een extra garantie dat het bedrijf kwaliteit zal leveren.

+ Hoe kan ik de deal bevestigen?

Log in en klik op 'Uw klussen'. U klikt vervolgens op "overzicht biedingen"van de betreffende opdracht, selecteert het bod van het bedrijf waarmee u akkoord bent en klikt op "Kies bedrijf/bod". Het betreffende bedrijf ontvangt nu via een e-mail uw gegevens en zal contact met u opnemen om nadere afspraken te maken.

+ Biedingen in- of exclusief BTW?

Alle biedingen zijn inclusief BTW.

Opdrachten

+ Ik wil een klus plaatsen. Hoe doe ik dat?

Klik op het tab-blad "Klus plaatsen" en vul het eenvoudige formulier in. Uw gegevens worden niet openbaar gemaakt. Alleen het door u gekozen bedrijf krijgt uw contactgegevens. Alles is geheel gratis zonder eeen addertje onder het gras.

+ Wat kost het plaatsen van een opdracht op KlusBode?

Het plaatsen van een opdracht op KlusBode is geheel gratis en vrijblijvend. U betaalt ook geen kosten wanneer u een deal sluit via onze site.

+ Is het mogelijk om foto's bij de klus te vermelden?

Ja. Na het plaatsen van een opdracht heeft u de mogelijkheid om foto's toe te voegen aan uw klus. U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klikt op uw klus. Klik op "Foto's toevoegen/verwijderen".

+ Is het mogelijk om een projectbestand van de klus te vermelden?

Ja. Na het plaatsen van een opdracht heeft u de mogelijkheid om een een PDF-, Powerpoint- of Word- bestand toe te voegen aan uw klus. U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klikt op "Wijzig" in het overzicht van "Uw klus(sen)". Nu kunt u onder het kopje "Bijlage" uw bestand toevoegen.

+ Kan ik als bedrijf ook gratis opdrachten plaatsen?

Ja. Het plaatsen van opdrachten is voor iedereen gratis. Aannemers plaatsen bijvoorbeeld klussen om goede vakmannen te vinden voor een bepaalde klus.

+ Hoe kan ik een, door mij geplaatste, klus wijzigen?

U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klikt op "Wijzig" in het overzicht van "Uw klus(sen)"

+ Kan ik mijn opgegeven klus voortijdig beëindigen?

Ja. U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klikt op "Beëindig" in het overzicht van "Uw klus(sen)"

+ Kan ik een door mij beëindigde klus heropenen?

Ja. U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klikt op "Heropen" in het overzicht van "Uw klus(sen)"

+ Kan ik een klus waarvan de looptijd is verstreken heropenen?

Ja. U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord en klikt op "Heropen" in het overzicht van "Uw klus(sen)"

Bedrijven

+ Ik wil bieden op een opdracht. Hoe werkt dat?

Indien u nog niet bent ingeschreven als bedrijf worden bij het "Bieden" ook uw bedrijfsgegevens gevraagd.
Indien u wel bent ingeschreven als bedrijf dan is het belangrijk dat u eerst inlogt met uw gebruikersnaam en wachtwoord en daarna pas gaat "Bieden".
Het accepteren/aannemen van een klus is geheel gratis!
Let op: Het bod dat u uitbrengt is altijd inclusief BTW.

+ Heeft een bedrijf met een gratis inschrijving dezelfde mogelijkheden met een klusbode pro abonnement?

Nee, een gratis inschrijving biedt een beperkt gebruik van Klusbode. Zo wordt er geen support geboden, kan er maar beperkt worden geboden op klussen, kunnen er geen privéberichten worden verstuurd en ontvangt u geen e-mails bij nieuwe klussen.

+ Is een bod bindend?

Nee, een bod is niet bindend daar deze vaak zonder alle details wordt gedaan. Wel is het van belang om een reëel bod te doen zodat er in een later stadium niet wordt afgehaakt door de opdrachtgever.

+ Kan een beoordeling (door Klusbode) worden verwijderd/aangepast?

Nee, een beoordeling wordt niet door Klusbode verwijderd/aangepast.

+ Kan ik mijn bod intrekken?

Ja. Dit kan zolang het bod nog niet is geaccepteerd.
Na het inloggen kunt u uw "Bod verwijderen" in het overzicht van "Uw biedingen".

+ Wanneer kan de aanbieder van de klus een bod accepteren?

De aanbieder van de klus (=opdrachtgever) beslist wanneer en aan welk bedrijf hij/zij de opdracht uitbesteedt. De aanbieder van de klus kan dus ook besluiten een deal te sluiten vóórdat de looptijd van de opdracht voorbij is.

Tot het laatste moment wachten met het uitbrengen van een bod heeft dus geen zin.

+ Op welke opdrachten heb ik als bedrijfgeboden?

Na het inloggen kunt u al uw biedingen en de status hiervan vinden onder "Uw biedingen"

+ Welke reacties op een klus zijn toegestaan?

Het is de bedoeling dat u bij het reageren op een opdracht inhoudelijk ingaat op of vragen stelt over het werk. Het versturen van berichten met als doel om aandacht te vestigen op uw bedrijf is niet toegestaan.

De klant die een opdracht plaatst wil biedingen ontvangen. Wanneer de klant onvoldoende informatie heeft gegeven om een bod uit te brengen, kunt u hierover gerichte vragen stellen. Vervolgens kunt u desgewenst verzoeken om een afspraak, zodat u het werk ter plaatse kunt opnemen.

Het sturen van beledigende, verontrustende, grievende, kwetsende of anderszins ongewenste berichten is streng verboden en leidt royering.

Inloggen

+ Wachtwoord kwijt?

Klik op de kleine blauwe link rechts op het scherm "Wachtwoord?" en volg de instructies.

+ Gebruikersnaam kwijt?

Klik op de kleine blawuwe link rechts op het scherm "Gebruikersnaam?" en volg de instructies.

+ Toch problemen met inloggen?

- U heeft de door ons toegestuurde activerings-email niet geretourneerd
- Uw "Caps lock" staat nu aan of stond aan bij het opgeven van uw wachtwoord
- Uw account is geblokkeerd i.v.m. misbruik in het verleden
- Anders: Neem contact met ons op en we zoeken het snel uit